Az EDI szolgáltatás bevezetése több lépésből áll és egységes EDI kommunikációs folyamatot alkot.
Az EDI dokumentumok értelmezése az EDI bevezetésének tervező fázisát jelenti. A gyakorlatban az EDI, a vásárló vagy gyártó EDI használat felkéréseként érkezik a beszállítókhoz, amit különféle EDI dokumentumok kísérnek. Ezek három fő csoportba sorolhatók. Az egyik fajta dokumentum az EDI kapcsolat kommunikációs paramétereit hivatott egyeztetni. A második az adategyeztetésről szól, amiket üzenetmegvalósítási utasításoknak nevezünk. A harmadik fajta dokumentumcsoport, a beszállító és ügyfele EDI szerződését és annak mellékleteit jelenti. Az első kettő dokumentumcsoport adatait többnyire mi értelmezzük, mint szolgáltató, illetve mi adjuk meg, mint szolgáltató a kért paramétereket. A harmadik szerződéses dokumentum csoportot természetesen a beszállító kezeli és írhatja alá. A szerződés műszaki mellékletének kitöltésében segédkezünk.
Az EDI bevezetés fejlesztési fázisában történik a kommunikáció kialakítása, amit szinte teljesen mi végzünk ügyfelünk partnere felé, illetve ügyfelünk felé. Az EDI fejlesztés másik fontos része az adategyeztetés, aminek során tisztázódik, hogy ügyfelünk partnere milyen adatokat küld és vár el. Fontos kérdés, hogy ügyfelünk miként tudja ezeket az adatokat értelmezni és miként tudja küldés esetén előállítani belső rendszerében. A file formátum ügyfeleink saját file formátuma lehet az adatok fogadásában és küldésében. A fejlesztés harmadik részében elkészítjük az ügyfél számára szükséges EDI fordító táblákat, amikkel az EDI szolgáltatás részeként átkonvertáljuk az adatokat a szükséges formátumokra.
A fejlesztést a tesztelés és éles üzembehelyezés követi, amiben természetesen közreműködünk, mint EDI szolgáltató.